U heeft waarschijnlijk gehoord over de verschillende manier waarmee e-mail marketing uw bedrijf kan verbeteren, maar er is een kleine kans dat je daadwerkelijk met succes e-mail marketing met succes heeft geïmplementeerd als tool om uw bedrijf te promoten. Waarom? Omdat veel bedrijfseigenaren dit nooit doen.
Als u 1 van die ondernemers bent die nog niet begonnen is met e-mail marketing, dan is het hoogtijd hiermee te beginnen. Je bent letterlijk honderden euro’s aan het weggooien aan inkomsten die je makkelijk terug kan verdienen door het opzetten van een mailing lijst, in plaats van de rechtstreekse verkoop.
Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk, om te beginnen kunt u als eerste een autoresponder service kopen. Er zijn vele opties beschikbaar hiervoor maar persoonlijk adviseer ik Aweber of GetResponse.
Zodra je klaar bent met het opzetten van uw autoresponder service zal je moeten uitzoeken hoe je deze gaat gebruiken. In de meeste gevallen zullen internet marketeers een reeks e-mail adressen toevoegen aan hun autoresponders. Hierdoor kunnen mensen zich aanmelden voor de lijst waardoor ze direct e-mails kunnen ontvangen. Ongeacht wat de eigenaar aan het doen is op dat moment.
Nadat u klaar ben met het schrijven en het laden van de gehele reeks in je autoresponder, is het verstandig erachter te komen hoe je een “squeeze pagina” instelt voor uw website. Squeeze pagina’s zijn in feite pagina’s die bestaan uit meerdere bullet punten welke ‘’voordelen” bevatten. Deze punten leiden naar een opt- in vorm, waardoor de bezoekers van uw mailing lijst automatisch toegevoegd kunnen worden door hun naam en e-mail adres op te geven. Zorg ervoor dat wat je ook doet de squeeze pagina klein te houden en de punten overtuigend.
Nadat u klaar bent met het maken van de squeeze pagina, zal je de volledige macht van je marketing tools willen gebruiken om verkeer erna toe te krijgen. Onthoud dat je in de eerste instantie niet de verkoop hoeft te maken. Het enige wat u hoeft te doen is ervoor te zorgen dat mensen zich aanmelden. Je wilt ze vermaken zodat ze je beginnen te vertrouwen en pas dan zal je proberen ze wat te verkopen.
In een kwestie van weken zal je lijst zich gaan opvullen, u kunt profiteren van alles wat u heeft gedaan tot op dit punt of u kunt al uw inspanningen verspillen. Mijn suggestie is om zorgvuldig na te denken voordat u wat verstuurt en een product aan biedt, maar ze wel redelijk vaak verstuurt.
Bovendien, probeer in gedachten te houden dat je niet al je eigen producten hoeft te verkopen. Er zijn enorme verzamelingen van kwalitatief hoogwaardige producten klaar voor jouw om te verkopen. Daarnaast zijn er nog eens grote lanceringen elke paar maanden. Probeer te kiezen uit een aantal van deze producten en promoot ze door middel van uw lijst.
En daar heb je het: een basishandleiding voor e-mail marketing. Het enige wat u hoeft te doen is een lijst opstellen;
- een serie van e-mails maken;
- achterhalen wat de beste manier is om producten te verkopen via de mail
- en vervolgens verkeer generen.
Geef een reactie