Er zijn momenten waarop we het niet nodig hebben om volledig te begrijpen ‘hoe de dingen werken’. We hoeven alleen maar te weten wat ze doen. Zoals het e-mail leverings zorgsysteem, het is niet noodzakelijk om volledig te begrijpen hoe deze werkt ,zolang je weet dat het kan helpen in je online business. Ik ben bang dat de meeste e-mail marketeers nog steeds falen om het totaal plaatje van online marketing in te zien.
Hoewel online promotie weinig tijd vergt, moeten met een aantal aspecten rekening worden gehouden om deze marketings strategie te kunnen optimaliseren. Het is niet genoeg om alleen een nieuwsbrief te sturen of een promotie naar je (potentiële) klanten. Noch is het genoeg om van alles te plaatsen. Je moet ervoor zorgen dat je e-mails de inbox bereiken en dat de lezers krijgen waarvoor zijn hebben gekozen (aangemeld).
Een e-mail leverings garantie systeem stelt een verbeterde e-mail levering. Je e-mail komt vele obstakels tegen waarvan jij je misschien niet bewust van bent. Vanwege de verhoogde ongevraagde commerciële e-mails, beter bekend als spam ( spam zijn e-mails die ongevraagde inhoud bevat), hebben e-mail beheerders en ISP’s diverse zwarte lijsten en spam filters om de spam tegen te gaan.
Zwarte lijsten zijn lijsten met IP adressen van bekende spammers en worden onderhouden door mensen die de moeite doen om spam reports op te stellen. Helaas zijn niet alle spam berichten echt, sommige gebruikers hebben de neiging om e-mails als spam aan te geven vanwege de rommelige berichten op hun inbox of ze vergeten gewoon dat ze zich hebben ingeschreven voor bepaalde nieuwsbrieven en/of updates.
Wanneer je domein op een zwarte lijst wordt geplaatst worden je e-mails geblokkeerd en is dus zeer ongunstig, dit maakt het (effectief)versturen van e-mails bijna onmogelijk. Het probleem eindigt niet hier, een ander aspect dat e-mail levering belemmert zijn spam/content filters. Het kan zijn dat je een goede reputatie hebt en je domein staat niet op een zwarte lijst, maar je hebt alsnog last van geblokkeerde e-mails( de belangrijkste indicator van geblokkeerde e-mails is een lage respons van je klanten). Dit probleem is waarschijnlijk te wijten aan het feit dat je berichten niet in de inbox van je klanten maar in de bulk/ prullenbak mappen terecht komt.
Spam filters variëren in het opsporen van spam maar meestal controleren ze op de onderwerp regel, header en inhoud van het bericht voor woorden die veel gebruikt worden in spam berichten. Zodra voldoende “spammy” woorden worden gegenereerd wordt je bericht gemarkeerd als spam. Het is dan ook van cruciaal belang dit tot een minimum te beperken.
Bovendien moet je rekening houden met het feit dat spamfilters geconfigureerd kunnen worden door de gebruikers. Ze kunnen het beveiligingsniveau aanpassen, de zwarte lijst database aanpassen en nog veel meer.
Je zou je nu misschien ontmoedigd kunnen worden vanwege de lage ROI die je ondervindt of je blijft je afvragen of je e-mails de inbox van je klant überhaupt wel bereikt. Ik geloof dat het tijd is om die ontmoedigingen en vragen te laten varen en deze te vervangen met zekerheid. Je kan verzekerd zijn van e-mail aflevering door middel van een bezorgsysteem, ik stel dan ook voor een aan te schaffen.
Kik hier om direct unieke leads te genereren voor uw mailinglijst
Geef een reactie